Altıncı günüm seyahatime başladığımdan beri en kısa yolum oldu diyebilirim, ama zannetmeyin ki dinlenme fırsatı buldum. Bugünkü hedefim Grand Canyon, South Rim. Page’den Grand Canyon doğu girişine yaklaşık 175 kilometre süren bir yolculuk sonrasında ulaştım. Grand Canyon girişi de diğer national parklar gibi 30 dolar, ancak yıllık giriş kartım olduğu için tekrardan giriş kartım ve kimliğimi göstererek kolayca giriş yaptım.

Gün 6 Rotası: Page – Grand Canyon – Williams

Grand Canyon  aslında üç farklı bölüme ayrılmakta. North Rim, West Rim ve South Rim. North Rim ve South Rim Amerika National Park Service işletmeciliği altında iken West Rim ise buranın yerlileri, Hualapai Kabilesi tarafından işletiliyor. Aslında West Rim’de pek bir şey yok desem yeridir ve de özel bir işletme tarafından işletildiği için National Park giriş kartlarınızla giriş yapamıyorsunuz. Burada yapılabilecek en önemli aktivite olan Skywalk için ise 80 doları gözden çıkarmanız gerekiyor.

North Rim ise adından da anlaşılacağı üzere Grand Canyon’un kuzey sınırı. Burası parkın daha sınırlı hizmetlerin bulunduğu, kışın kapalı olan bir bölgesi. Daha çok profesyoneller tarafından tercih ediliyor. Bildiğimiz haliyle Grand Canyon’un en önemli bölgesi ve en geniş imkanlar sunan yer de South Rim ve ben tek günlük planımda burayı tercih ettim.

Grand Canyon Desert View Drive & Desert View Watchtower

Grand Canyon gerçekten adı gibi çok geniş bir alanı kapsadığı için doğu girişinden ziyaretçi merkezine kadar 45 km daha gitmeniz gerekiyor. Ancak bu yolu öyle hiç durmadan gitmeniz pek mümkün değil, görülecek çok yer var. Grand Canyon’un bu bölümü Desert View Drive olarak geçiyor. Doğu girişinden girdiğiniz anda Desert View Watchtower karşınıza çıkıyor  ve nefeslerinizi kesecek o ilk Grand Canyon manzarasını görüyorsunuz.

Watchtower’dan sonra tek tek aşağıdaki haritadaki noktalara uğrayarak ziyaretçi merkezine ulaşabilirsiniz. Aslında tüm noktalarda durmak ne kadar gerekli emin değilim, çünkü göreceğiniz her manzara ‘aynı b.kun laciverti’ misali birbirinin benzeri olacak. Ama o kadar güzel bir lacivert ki bu her seferinde nefesiniz kesilecek. Karar size kalmış.

Grand Canyon Visitor Center & Rim Trail

Ziyaretçi merkezine vardıktan sonra önerim arabanızı buraya park ederek bundan sonra parktaki shuttle sistemini kullanmak. Ben arabamı burada bıraktım ve kısaca ziyaretçi merkezini gezdikten sonra sırasıyla Mather Point, Yavapai Point’ten geçerek Rim Trail’den Kolb Studio’ya kadar yürüdüm. Toplamda yaklaşık 4 kilometre olan bu yolu dilerseniz mavi shuttle hattı ile de gidebilirsiniz, ama shuttle’la giderken o enfes manzarayı kaçıracaksınız, benden söylemesi. Rim Trail, Grand Canyon’un güney sınırında yürüdüğünüz, genellikle asfaltlanmış kolay bir yürüyüş rotası.

Bright Angel Trail

Kolb Studio’ya vardıktan sonra günün en zorlu rotasına başladım. Grand Canyon, Rim Trail dışında gün içerisinde 2-3 saatlik kısa hike yapılacak yürüyüş rotalarına sahip değil.  Üç tane ana büyük trail rotası var: North Kaibab, South Kaibab ve Bright Angel. Tek yön bakarsak, North Kaibab 22 kilometre, South Kaibab 11.3 kilometre ve Bright Angel 15.3 kilometre. Hepsi aynı noktada, Bright Angel kamp alanında sonlanıyor ve hepsi tek yönde 2.000 metreden fazla yükseklik değişimine sahip. Tek bir günde bu rotaların bir tanesini bile gidip dönmek pek mümkün değil, kamp yapmayacaksanız sonuna kadar gitmeyi denemenizi önermem. Ancak belli noktalara kadar gidip geri dönebilirsiniz.

Grand Canyon Hiking

Ben bu üçlüden başlangıç noktası da programıma daha uygun bir noktada olduğu için Bright Angel’ı tercih ettim. Yaklaşık 2.5 kilometre yürüdükten sonra birinci resthouse’u geçtikten biraz sonra geri dönüş yoluna başladım. Yolun gidişi nispeten kolay, bir yamacın etrafından uzunca bir yokuş iniyorsunuz. Ancak her inişin bir de çıkışı var tabii, o nedenle dönüşte nefes nefese bol bol dinlenmeceli bir trail olduğunu söyleyebilirim. Sırf gidiş dönüş 5 kilometre olan bu kısmında bile tepeden 350 metre aşağı iniyorsunuz, daha sonra da bu yolu geri çıkıyorsunuz. Yaklaşık 3 saat süren bu yol sonrasında tepeye geri varabildim. Trail’ler hakkında detaylı bilgi isterseniz şuraya bir tık.

Gün Batımı: Hermit Road

Tepeye vardıktan sonra hava hafiften gün batımına yaklaşmıştı ve kendime gün batımını izlemek için bir nokta aramaya başladım. Hermit Road üzerindeki Mohave Point veya Hopi Point en ideal yerler dendiği için kırmızı shuttle hattı ile önce Mohave Point’e gittim. Daha sonrada Rim Trail üzerinden Hopi Point’e geri yürüyerek gün batımını burada geçirdim. Mohave ile Hopi arasındaki yolun Rim Trail’in en güzel alanlarından biri olduğunu da belirteyim. Ne yalan söyleyeyim, gün batımını izlemenin pek bir esprisi yoktu. Yani öyle Yosemite’deki gibi bir renk cümbüşü olmadı. Burada dikkat etmeniz gereken bir konu, son shuttle otobüsü gün batımından 1 saat sonra kalkıyor. O nedenle shuttle otobüslerini kaçırıp ziyaretçi merkezindeki aracınıza 6-7 kilometrelik yolu yürümek istemiyorsanız saatlere dikkat etmekte fayda var.

Ek olarak, Hermit Road shuttle otobüsleri dışında özel araç trafiğine kapalı bir alan. Buraya gelecekseniz illaki yürümek, bisiklet kiralayıp bisikletle gelmek veya shuttle kullanmak zorundasınız. Shuttle sistemi ve Grand Canyon cep haritası için şuraya bir tık.

Konaklama İçin: Williams, Arizona

Günü batırdıktan ve aracıma döndükten sonra Tusayan üzerinden konaklayacağım Williams kasabasına doğru yola çıktım. Tusayan, tıpki Zion’daki Springfield kasabası gibi hemen National Park’ın dışına kurulmuş bir kasaba. Ancak Büyük Kanyona yakınlığı nedeniyle bütçe dostu bir yer değil. Bu nedenle ben biraz daha uzakta bulunan Williams’ı tercih ettim. 90 kilometre süren yolculuk sonrası Super 8 Williams’a ulaştım ve cadı kılığındaki bir resepsiyon beni karşıladı, meğersem cadılar bayramıymış o gün ve ben Grand Canyon’da geçirmişim.

Otel, Williams’ın hemen bir mil dışında olduğu ve etrafında hiçbir şey olmadığı için ilk varışta doğru mu geldim diye düşünmedim değil, ancak gayet güzel bir tercih olduğunu söyleyebilirim. Gecelik konaklama vergi dahil 55 dolardı, fiyata kahvaltının da dahil olduğunu ekleyeyim. Oteli incelemek isterseniz buyrun; Super 8 Williams East

Williams, adeta ormanın içine kurulmuş küçük bir kasaba. Tarihi Route 66 rotasının da bir geçiş noktası olduğu ve Grand Canyon’a yakınlığı nedeniyle de baya turistik olmuş. Route 66 ile bu seyahatimde ikinci ve son kez karşılaştım, gerçekten bir rotaya bu kadar önem verildiğini görmek ilginç geliyor insana. Akşam yemeğinde gene kendime bir BBQ restoranı bularak günü kapadım.

Altıncı gün sonunda toplam yolum 2.803 kilometreye ulaştı ve ertesi gün duraksamasız en uzun yolum olacağı için dinlenmeye geçtim. 7. Gün San Diego yolunda görüşmek üzere.

Tags : AmerikaAmerika Birleşik DevletleriAmerika Birleşik Devletleri Gezilecek Yerleramerika gezi rehberiAmerika Gezisiamerika grand canyonAmerika Yol Günlükleriamerika yosemiteamerikada araba kiralamakamerikada araba kullanmakArizonaBüyük KanyonGrand CanyonGrand Canyon South RimSouth Rim
Gezen Kafa

The author Gezen Kafa

Leave a Response

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.