Geldik Amerika Yol Günlükleri yazı dizimizin son durağına, San Francisco. 11. günün sabahında konakladığım Bakersfield’da bir outlet bularak biraz alış veriş yaptıktan sonra San Francisco yoluna başladım. Yolum seyahatimin diğer bölümlerine göre nispeten kısa olduğu için rahat rahat gittim diyebilirim. Yaklaşık 5 saat sonra San Francisco, Downtown’da kaldığım Hostel’imin yakınlarına ulaştım.

San Francisco
Bakersfield – San Francisco

Gün 11: San Francisco Downtown

San Francisco o hep filmlerde gördüğümüz değişik yokuşları olan ilginç bir şehir. Aslında çok güzel bir şehir olsa da Amerika’da gördüğüm onca yer içinde en çok burada tedirgin oldum desem yeridir. Özellikte Downtown tarafı biraz suç oranının da yüksek olduğu, sokaktaki evsizleriyle sizi rahatsız edebilecek bir yer. Amerika’nın bütün büyük şehirlerinde evsizler var ancak diğer yerlerde hiçbiri zarar verecek gibi durmazken San Francisco’dakiler nedense öyle durmuyor. Bu aşamada bir sorun arabanızı nereye park edeceğiniz ile başlıyor. Hostel’e uygun veya bedava park etme seçeneği var mı diye sorduğumda sokağa park edebilirsiniz ancak arabanın başına bir şey gelebilir, o nedenle önermiyoruz dediler mesela. O nedenle downtown civarı kalıyorsanız maalesef günlük 30 – 40 dolar civarı değişen otopark ücretlerine katlanmak zorunda kalıyorsunuz. (Benim konaklamam bile daha ucuzdu.) Kapalı otoparklara park yaptığınızda bile her yerde bagajınızda bile herhangi bir eşya bırakmamanız yönünde uyarılar var ki gerçekten 2 gece konaklamalı gezimde bile 3-4 tane arka camı patlatılmış arabayla karşılaştım. Ben riski alarak büyük valizimi arabada bıraktım, ancak herhangi bir sorun olmadı.

Sizi San Francisco ile ilgili yeterince korkuttu isem gelelim gezi detaylarına. İlk gün akşama doğru vardığım için fazla gezme imkanım olmasa da Downtown civarını tamamladım. Downtown’da fazla görülecek bir yer olmasa da akşamına güzel bir Sport Bar bularak NBA maçı izleyip keyifli bir akşam geçirdim diyebilirim.

Gün 12: Golden Gate Köprüsü mü O?

San Francisco’da uyandığım ilk sabah hedefim Golden Gate köprüsü idi. Eğer köprüyü arabayla geçmek gibi bir niyetiniz var ise geçiş ücretini önceden veya geçtikten en geç 48 saat sonra ödemeniz gerekiyor. Bunun için gerekli bilgiler için bir tık. Ancak köprünün ilerisinde herhangi bir işiniz yok ise köprüyü arabayla geçmenin bir manası yok bence. Harita üzerinde bulabileceğiniz Golden Gate Bridge Welcome Center’a gidip arabanızı park ederek manzaranın keyfini çıkarmak ve köprüyü yürüyerek geçmek en iyisi diyebilirim. Ben kahvaltımı da Welcome Center yanındaki büfeden kahve ve atıştırmalık bir şeylerle yaptım ve köprüyü yürüyerek geçip geri döndüm. Golden Gate köprüsünü görebileceğiniz en güzel yerlerden biri de Baker Beach. Farklı farklı yerlerden o eşsiz güzelliği görmek istiyorsanız burayı da bir not etmenizde fayda var.

San Francisco’da öne çıkan diğer yerlerden bazıları ise Coit Tower, Lombard Street, Golden Gate Park, Fisherman’s Wharf, Pier 39 ve Ferry Building. Buraları gezince Downtown’da hissettiğiniz olumsuz havayı hemen üstünüzden atabilir ve San Francisco’yu en sevdiğiniz şehirler listesine ekleyebilirsiniz.

Gün 13: Kapanış

Son gün artık dönüş yolunun verdiği hüzünle şehri biraz daha gezerek (ve Golden Gate Köprüsü’nü son bir kez daha görerek) uçaktan önce son bir alış veriş için şehir merkezinden yaklaşık 60 km uzaklıkta bulunan San Francisco Premium Outlets’e gittim. Normalde hiç alış veriş yapmayan ben, dönüş uçağıma 4 saat varken bile Adidas’tan ayakkabı alma peşindeydim. E burada 450 TL olan Superstar’ları 25 dolara bulunca değmedi desem yalan olur.

13 gün sonra yolum toplam 5.000 kilometreyi buldu ve arabamı teslim ederek 12 saatlik bir uçuş sonrası İstanbul’a ulaştım. Sonuç olarak bir sürü güzel anı ve unutulmaz tecrübeler kazandım. Tek başına böyle bir maceraya girişmek herkes için en başta ürkütücüdür, benim için de öyleydi.

Amerika, gençliğim ve üniversite hayatım boyunca benim için bir hayaldi ve bu hayalimi iki sene arka arkaya toplamda 30 günden fazla bir süre boyunca gerçekleştirdiğim için çok mutluydum. Tek de olsanız hayallerinizi ertelememek lazım, çünkü bu dünyadaki zamanımız kısıtlı.

Hayalleri olan herkesin istediklerini gerçekleştirebilmesi dileğiyle…

Amerika Yol Günlükleri yazılarımızla yeni karşılaştı ve önceki duraklarımızı keşfetmek istiyorsanız aşağıdaki linkleri kullanabilirsiniz:

Tags : Amerikaamerika batı yakasıAmerika Birleşik DevletleriAmerika Birleşik Devletleri Gezilecek Yerleramerika gezi rehberiAmerika GezisiAmerika Yol GünlükleriCaliforniaGolden Gate BridgeSan FranciscoUS Road Trip
Gezen Kafa

The author Gezen Kafa

Leave a Response

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.